شما در حال مشاهده نسخه موبایل وبلاگ

iran-passenger

هستید، برای مشاهده نسخه اصلی [اینجا] کلیک کنید.

گنجینه هایی از تاریخ در شهر های مدرن ترکیه

برخی افراد در سفر هایشان به دنبال مکان های تفریحی و بعضی در مسافرت در پی مراکز خرید و خرید کردن هستند، در این بین افرادی هستند که در سفرشان به دنبال مکان ها و بناهای تاریخی می باشند و حتی هدف سفر خود را بازدید از این مکان ها قرار می دهند. در کشور ترکیه بناهای تاریخی رمز آلودی وجود دارد که به بررسی برخی از آن ها می پردازیم.

آنتالیا، شهری متعلق به دو امپراتوری

قبل از اینکه آنتالیا به مقصد محبوبی تبدیل شود، یک شهر باستانی بود که در دوران هلنیستی تاسیس شده بوده و بعدها بخشی از امپراطوری رم شد. به همین دلیل شهر قدیم آنتالیا دارای گذشته پرباری است.

دروازه هادریان یا هادرین آنتالیا – Hadrian’s Gate: دروازه هادریان یا هادرین یکی از زیباترین بناهای تاریخی شهر آنتالیا می باشد. این دروازه ای به شیوه معماری کلاسیک یونانی از جنس مرمر سفید ساخته شد و دارای 8 ستون از جنس گرانیت می باشد که در دو طرف چهار پایه نگهدارنده طاق‌های سه‌گانه دروازه واقع شده‌اند. این دروازه که بخشی از دیواری باستانی است که به گرداگرد شهر قدیمی کشیده شده بود، تنها دروازه ورودی باقی‌مانده به شهر باستانی به شمار می‌رود.

مسجد یولی یا ییولی آنتالیا -Yivliminare Mosque : مسجد یولی یا ییولی منار در سال 1320 به دست علاالدین کیقباد سلجوقی ساخته شده است و به همین دلیل به مسجد علاءالدین نیز معروف می باشد. این مناره 38 متر ارتفاع، 12 ستون و 90 پله به سمت بالا دارد و به دلیل داشتن شش گنبد از قدیمی ترین نمونه های مسجدهای چند گنبدی می باشد. در حال حاضر از این مسجد به عنوان مکان آموزشی فرهنگی استفاده می شود.

کسیک مناره آنتالیا-ksyk minarets : کسیک مناره در زمان رومی ها، قرن دوم به عنوان یک معبد مقدس ساخته شد. در قرن هفتم به یک کلیسای مسیحی تبدیل شد و در همان قرن به علت حمله اعراب تخریب شد. در اوایل قرن سیزدهم که سلجوقیان حکومت می کردند به مسجد تبدیل شد و به ساختمان مناره اصلی اضافه شد. در سال 1362 میلادی با پایان یافتن حکومت سلجوقی این مسجد به کلیسا تغییر یافت ولی در زمان شاهزاده کورکوت دوباره به مسجد تغییر پیدا کرد. در قرن نوزدهم در آتش سوزی از بین رفت و فقط مناره اصلی تا به امروز باقی مانده است و به همین دلیل این مناره را کسیک مناره یا مناره شکسته می نامند.کسیک مناره در خیابان همساپچی سوکاک با فاصله ی کمی از دروازه تاریخی هادریان و برج هیدیریلیک قرار دارد و پذیرای مسافران تور لحظه آخری آنتالیا می باشد.

استانبول، شهری باستانی و مدرن

استانبول محبوب ترین و پر گردشگرترین شهر ترکیه است که دیدنی ها و سرگرمیها در آن تمامی ندارد. علاوه بر مکان های دیدنی و تفریحی، بناهای تاریخی استانبول است که چشم هر گردشگری را به خود خیره می کند. با برخی از بهترین آن ها آشنا شوید.

کلیسا چورا استانبول – Chora Church : کلیسای چورا در قرن شانزدهم و در دوره ی عثمانی ساخته شده است. در داخل کلیسا نقاشی های دوره ی بیزانس و دکوراسیون داخلی نظر بازدید کنندگان تور لحظه آخری استانبول را به خود جلب می کند. کلیسای چورا دارای سه قسمت اصلی درگاه ورودی، بدنه اصلی کلیسا و عبادتگاه است. چوره در سال های اولیه آن یک صومعه بود. چند قرن بعد به یک مسجد و از سال ۱۹۴۸ به موزه تبدیل شده است. کلیسای چورا حدودا در 3 مایلی شمال غربی سلطان احمد قرار دارد.

مسجد سلطان احمد استانبول – Sultan Ahmed Mosque : این مسجد در قرن شانزدهم به دستور سلطان احمد اول ساخته شد و چند قدمی کاخی که محل اقامت پادشاهان عثمانی بوده است قرار دارد. این مسجد یکی از شاهکارهای معماری اسلامی است و به دلیل استفاده زیاد از رنگ آبی در نقاشی های داخلی و کاشی های آبی، در غرب این مسجد به نام مسجد کبود شناخته می شود. این مسجد در نزدیکی هیپودروم قسطنطنیه واقع شده است و تا کلیسای بزرگ مسیحیان با نام ایا صوفیا فاصله اندکی دارد.

موزه سنت ایرنه استانبول – Saint Irene Museum : در قرن چهارم کلیسای سنت ایرنه به دستور کنستانتی ها ساخته شد و بعدها این کلیسا تبدیل به موزه شد. به دلیل اینکه ساختمان این کلیسا در بخش معبد اولیه مسیحیان قرار دارد برای بازدید از این موزه نیاز به اخذ مجوز مخصوص است. این موزه نیز همانند موزه ایا صوفیا در اصل یک کلیسا بوده و در عین حال جزو اولین کلیساهای ساخته شده در استانبول نیز می باشد.

همانطور که می دانید، تاریخ ترکیه مانند سینما در هر دوره‌ای، هنرپیشه های خودش را دارد. این هنرپیشه ها آثار تاریخی شهر زیبای ترکیه هستند. از هر اثر تاریخی که به تماشای اثری دیگر می‌روید مانند این است که از یک پرده سینما و فیلمی زیبا به تماشای پرده ای دیگر می‌روید. برای سفر به این کشور کهن و سینمایی، تور های لحظه آخری را خرید و یا رزرو کرده و سفر به عمق ترکیه را آغاز کنید.

عاشق خرید و مد هستید! در این مکان ها بهترین خرید را تجربه کنید

همه انسان ها خرید کردن را دوست دارند و از حس خوب خرید کردن در شهرها و مراکز خرید فوق العاده در سرتاسر دنیا صحبت می کنند. اما برای ایرانی هایی که اهل سفر هستند این مبحث کمی متفاوت می باشد. چرا که آنها می توانند در کشورهای دیگر تجربه خرید فوق العاده ای را تجربه نمایند. امروز باهم به بررسی چند مکانی که می توانید بهترین خرید را داشته باشید می پردازیم.

استانبول، شهر محبوب و معروف برای خرید

اگر شما به دنبال فروشگاهای بزرگ بین المللی مد مانند گوجی و لویی ویتون در استانبول هستید در محله های Nişantaşı استانبول و پارک ایستینیه و مرکز خرید زورلو میتوانید به دنبال آنها باشید. با این حال بوتیکهای مختلفی دیگری در شهر هستند که این نوع لباسهای را به فروش می رسانند. الفبای سفر آنها را به شما معرفی میکند.

بوتیک Atelier 55 استانبول : خیابان Serdar-ı Ekrem واقع در گالاتا یکی از جالب ترین خیابان های استانبول است که خیابانهای سنگ فرش و ساختمان های نئو کلاسیک در آن به چشم می خورد. در انتهای این خیابان شما به این بوتیک میرسید. بوتیک Atelier 55 دارای مجموعه ای از لباسهای به روز برند های محلی و بین المللی و لوازم جانبی شیک و امروزی می باشد.

شما می توانید نام هایی مانند بورا آکسو و Ümit Benan را در این محل پیدا کنید و همچنین Charlotte Olympia ، R & Y Augousti و دیگر برندهای مطرح را در بوتیک Atelier 55 در تور استانبول میتوانید تهیه کنید.

بوتیک Midnight Express استانبول: این بوتیک توسط یک معمار و طراح مطرح مد تاسیس شده است که در محله زیبای ببک قرار گرفته است. مجموعه ایی از بهترین لباسهای و لوازم جانی مردانه و زنانه از برندهای ترکی و بین المللی را در این محل می توانید تهیه کنید.

بوتیک میدنایت اکسپر به محلی برای نمایش لباسهای مد و به روز در استانبول بسیار شناخته شده است. این بوتیک طرحهای محلی مانند کیفهای شیک از برند Mehry Mu، مجموعه از لباسهای به روز Burçe Bekrek را به فروش می رساند. علاوه بر لباسهای برند انواع جواهرات و لوازم جانبی، دکوراسیون منزل را در تور استانبول میتوانید از این بوتیک تهیه کنید.

بوتیک V2K Designers استانبول: بوتیک وی تو کی دیزاینر به عنوان اولین برند مشهور ترک، واکو تعلق دارد که در یک بوتیک جداگانه به نام V2K Designers محصولات به روز و برند خود را ارائه می نماید. در اینجا شما میتوانید پوشاک شیک و به روز طراحان خلاق جهان از جمله الکساندر وانگ، پیتر سام و همچنین بهترین طراحان ترکیه مانند حسین چلایان را مشاهده کنید. همچنین مجموعه کفش و کیف و لوازم جانبی بسیار شیک و امروزی در این بوتیک در معرض فروش قرار دارند. بوتیک وی تو کی دیزاینر V2K Designers استانبول در محله عبدی ابیکسی قرار دارد.

بوتیک Beymen Blender استانبول: از ارائه برند Acne Studios گرفته تا زدیگ و ولتیر در این بوتیک، بیمن را به یکی از مشهورترین بوتیکهای استانبول تبدیل کرده است. علاوه بر این، این بوتیک بهترین مجموعه های بین الملی از برندهای مشهور را نیز عرضه میکند. این بوتیک همچنین علاوه بر فروش برندهای مطرح و محبوب به زیبایی شناسی نیز تاکید زیادی دارد. در بوتیک بیمن که در محله عبدی ابیکسی قرار گرفته شما می توانید انواع لباسهای شنا، کیف و کفش و لوازم جانبی مد را خریداری کنید.

بوتیک Acquaverde استانبول: بوتیک Acquaverde در محله گالاتا قرار گرفته است و برای افرادی که به دنبال لباسهای برند و به روز هستند بهترین انتخاب است. در این بوتیک انواع تی شرت، کفش های ورزشی و لوازم جانبی از برندهای معروف دنیا مانند آمریکن وینتیج، Majestic Fiatures و Otto d’Ame را در میتوانید خریداری کنید.

آنتالیا، شهر ساحلی بی نظیر برای خرید

آنتالیا علاوه بر تفریحات عالی برای گردشگران، مکان های شگفت انگیزی نیز برای خرید دارد که در آنها می توانید تمام وسایل مورد نیاز خود را به همراه بهترین سوغاتی ها و اجناس دیگر با قیمت مناسب خریداری نمایید.

مرکز خرید تراسیتی آنتالیا-TerraCity: مرکز خرید تراسیتی یکی از بهترین و مشهور ترین مراکز تجاری آنتالیا است که در مساحتی به وسعت ۴۸٫۰۰۰ متر در سال ۲۰۱۱ افتتاح شد.

مرکز خرید تراسیتی متشکل از ۴ طبقه و 150 فروشگاه در منطقه مرادپاشا و در محله فنر قرار گرفته است. در میان فروشگاه های آن برندهای مطرح و به روز ترک و بین الملی از جمله نایک، پیر کاردین، هوگو باس، گانت، ماسیمو دوتی، ماکس مارا، تامی هیلفیگر مارکس اند اسپنسر و.. نیز قرار دارد. این مرکز تجاری دارای مغازه های فروش لوازم خانگی و دیجیتال، لوازم آرایشی، کیف و کفش ، جواهر، ساعت و لوازم ورزشی است که تمامی گردشگران میتوانند مطابق سلیقه و بودجه خود اجناس مورد نظر خود را انتخاب و خریداری کنند، همچنین فروشگاهای مخصوص کودکان از جمله لباس و اسباب بازی نیز در این محل به چشم می خورد.

علاوه بر فروشگاه های متنوعی که در مرکز خرید تراسیتی TerraCity آنتالیا قرار دارد، طبقه چهارم آن دارای 30 رستوران و کافه است که غذاهای ترکی و بین الملی را برای مشتریان خود سرو میکند که پس از گشت زنی و رفع خستگی میتوانید در این رستورانها غذای خوشمزه میل کنید.

همچنین زمین های بازی کودکان و خردسالان نیز از امکانات تفریحی و سرگرم کننده است تراسیتی آنتالیا که میتوانید از آنها بهره مند شوید.اتاق تعویض پوشک، اطلاعات، مسجد، پارکینگ، تاکسی، ویلچیر، اینترنت وایفای، اشیا گمشده، دستگاه های خودپرداز، رخت کن و .. بخشی از امکانات مرکز خرید تراسیتی میباشد. این مرکز خرید برای مسافران تور آنتالیا از ده صبح تا ده شب باز است.

مرکز خرید میگروس آنتالیا: مرکز خرید میگروس Migros Shopping Center در منطقه کنیالتی و نزدیکی لونا پارک، آکواریوم، مینی سیتی و آکوالند قرار گرفته و بزرگترین مرکز خرید آنتالیا محسوب میشود.

این مرکز تجاری در سال 2001 در مساحتی به وسعت 50000 مترمربع افتتاح شد و با 130 فروشگاه محصولات مختلف از برندهای داخلی و بین‌المللی از جمله تامی، زارا، مودو، ال‌سی، وایکیکی و لاکوست را در خود جای داده است که بنابر سلیقه خود میتوانید در میان همه این فرشگاه ها بگردید و کالای مورد نظر خود را خریداری کنید. در 23 رستوران، فست فود و کافی شاپ این پاساژ میتوانید انواع غذاهای خوشمزه بین الملی و ترکی را امتحان کنید. سرگرمی و تفریحات مختلفی از جمله برگزاری رویدادها و جشنواره های مختلف، پردیس سینمایی بزرگ به نام ماکسیموم با اکران فیلم های جدید ترکی در مرکز خرید ام میگروس وجود دارد که برای هر گردشگری جذاب خواهد بود.

محوطه پارکینگ این مرکز خرید آنتالیا دارای 1300 ظرفیت خودرو است. همچنین به غیر از ورودی اصلی، یک ورودی به طبقه همکف و یک ورودی جانبی نیز در این محل به چشم می خورد. طبقات این مرکز تجاری نیز توسط 12 پله برقی و دو آسانسور پانورامیک به هم متصل می شود. هایپر مارکت میگروس واقع در طبقه همکف و سینما نیز با هشت سالن نمایش فیلم و رستوران‌های آن در طبقه اول قرار گرفته اند. چشم‌انداز رستوران‌های مرکز خرید میگروس مشرف به دریا و کوه‌های بیداقی می باشند. این مرکز تجاری از 10 صبح تا 10 شب یکسره باز است.

مرکز خرید مارک آنتالیا-MarkAntalya: در ماه آگوست سال 2013 مرکز خرید مارک آنتالیا به منظور دسترسی بهتر و راحت تر اهالی و گردشگران در فضای 51 هزار متر مربع ساخته شد. این مرکز دارای 155 فروشگاه می باشد و شما می توانید اجناس و برندهای متفاوت را به قیمتی اقتصادی بیابید همچنین می توانید در رستوران های این مرکز غذای مورد علاقه خود را میل کنید. گفتنی است که این مرکز دارای پارکینگی با گنجایش سه هزار خودرو می باشد. اطلاعات مرکز: این مرکز همه روزه از ساعت 10 صبح الی 22 باز می باشد.

دبی، یکی از بهترین شهرها برای خرید

دبی برای داشتن مغازههای مد و فشن شهرت جهانی دارد. از برندهای محلی گرفته تا برندهای لوکس این شهر برای علاقه مندان به مد فروشگاههای زیادی برای خرید کردن دارد. الفبای سفر بهترین فروشگاها را به شما معرفی میکند.

مرکز خرید سوق مدینه جمیرا دبی: فروشگاه سوق مدینه جمیرا Souk Madinat Jumeirah برای کسانی است که دنبال اجناس خاص محلی هستند و بازدید از این مرکز خرید مدرن را نباید از دست بدهند.این مرکز خرید با تقلید از سبک و معماری یک بازار عربی سنتی، بهترین مغازه های مد و فشن را در یک محیط سنتی و قدیمی در خود جای داده است.

سوق که در زبان محلی به معنی بازار است دارای فروشگاه های مختلف طلا و جواهر و کفش از کشورهای اطراف منطقه است. این محل همچنین یک مکان عالی برای تماشای برج العرب در عین خرید کردن در تور دبی لحظه آخری است.

فروشگاه والت فشن دبی: فروشگاه فشن والت Fashion Vault سبک هایی از بهترین طراحان محلی را جمع آوری کرده و جایی است که همه طراحان منطقه اجناس خود را در مدلهای مختلف به فروش میرسانند. این فروشگاه بهترین جا برای نمایش هنر افراد پر استعداد است و فرصتی برای حمایت از طراحان خلاق محلی برای نمایش مد و فشن را فراهم کرده است. گردشگران تور دبی ارزان میتوانند مدلهای برند و خاص را در این محل خریداری کنند.

فروشگاه فشن اونیو دبی: فروشگاه فشن اونیو Fashion Avenue دبی در دبی مال یکی از بزرگترین مراکز تجاری جهان با بیش از 1200 فروشگاه قرار دارد. این فروشگاه برای طراحان مد و لباس یک محل رویایی محسوب میشود.تمام برندهای لاکچری مطرح و شناخته شده دنیا از جمله گوچی، شنل، کارتیر و.. در گوشه و کنار این مرکز خرید قرار دارند که امکان خرید را برای همه خریدارن با هر نوع سلیقه فراهم میکند.

فروشگاه فشن اونیو تجربه خرید منحصر به فردی را برای خریداران خود به جای میگذارد. از جمله شامل طراحی شخصی، خدمات سرویس دهی و حمل و نقل، تا خریدارن تجربه خرید منحصر به فردی را داشته باشند. این سرویس را میتوانید حتی به صورت آنلاین رزرو کنید. برای تهیه ارزان ترین بلیط هواپیما دبی با ما همراه باشید.

منطقه طراحی دبی: از فروشگاه های پاپ آپ گرفته تا برگزاری رویدادهای مهم در منطقه طراحی دبی Dubai Design District یا به عبارتی D3، جایی است که تا بخواهید میتوانید ببینید و غرق در مدلها و طراحهای متنوع شوید. علاوه بر خرید کردن میتوانید یک فنجان قهوه در کافه One Life Kitchen و یا Lighthouse بنوشید. اینجا محلی است که میتوانید استایل لباسهای شیک و روزانه شهروندان دبی را مشاهده کنید.

بعضی از بزرگترین رویدادهای بزرگ مد و فشن در منطقه طراحی دبی برگزار میشود. جایی که طراحان مد خاورمیانه، استعداد های خود را در تار و پود لباسهایی که طراحی کرده اند به نمایش گذاشته اند. رویداد سالانه مد در این منطقه برگزار میشود از جمله رویداد Sole DXB که تعدادی از شناخته شده ترین مدل های کفش و برخی مارک های ورزشی بین المللی در آن دیده می شود. در چنین جشنواره هایی کنسرتها و مراسمای سخنرانی برگزار میشود که یک فضای بزرگ و عالی برای گرداوری طراحان مد و لباس را ایجاد میکند.

طراحان مد در مسابقات اسب سواری دبی: مسابقات اسب سواری دبی یکی از جالبترین و بزرگترین رویدادهایی است که در دبی برگزار میشود. این مسابقه از سال 1996 در تقویم دبی قرار داشته و جز رویدادهایی است که هرساله برگزار میشود و علاقه مندان از سراسر جهان برای تماشای مسابقات لوکس اسب سواری به دبی میروند.

این مسابقه هر سال در ماه مارچ در Meydan برگزار میشود. اسبها تنها جذابیت این رویداد نیستند بلکه این مسابقه جام جهانی دبی بهترین مکان است که عاشقان مد، علاوه بر تماشای مسابقه میتوانند تعدادی از سبکهای مختلف و جالب لباس را در این محل مشاهده کنند.

جام جهانی دبی حتی مسابقه ایی برای زیباترین کلاه نیز برگزار میکند که تعدادی از خانمها نیز در آن شرکت دارند. تمام افراد مشهور دبی در صنعت مد از شرکت کنندگان این مراسم هستند که این فرصت برای طرفدارن مد است تا لباسهای و هنر دست این افراد هنرمند را مشاهده کنند. برای اطلاع از لیست هتل های خوب دبی الفبای سفر را دنبال کنید.

شگفت انگیز ترین مکان های مذهبی-تاریخی را در یک نگاه ببینید

در سراسر دنیا جاذبه های گردشگری زیادی وجود دارد که برای توریست ها بسیار شگفت انگیز اند. در این میان مکان های مذهبی نیز هستند که علاوه بر محل عبادن بودن، در معرض نمایش گردشگران و توریست ها می باشند. برای آشنایی با برخی از این مکان ها با ما همراه باشید.

آنتالیا، شهری با تاریخ و مذهب کهن

آنتالیا مقصد محبوب تعطیلات است، پس از خرید تور آنتالیا لحظه آخری، شهر قدیمی آنتالیا را کشف کنید، دروازه هادریان و مناره شکسته را ببینید. با رفتن به غار کارائین یا بالا رفتن به بالای کوه تحتالی، از گرما فرار کنید. از دیدن ویرانه های شهرهای یونان باستان و شعله های آتش سوزی Chimaera شگفت زده شوید و در آخر مساجد باستانی و با شکوه آنتالیا را از دست ندهید! برای تفریحات بیشتر در شهر با الفبای سفر همراه باشید.

مسجد مراد پاشا آنتالیا: در سال 1507 به دستور صدراعظم مراد پاشا عثمانی یا مراد پادشاه عثمانی این مسجد به صورت یک گنبد بر روی یک ده ضلعی بزرگ بیرون از محوطه کاخ در خیابان کاظم اوز آلپ ساخته شده است. به دستور سلطان مراد بر روی دیوارهای داخلی آن کتیبه های زیبایی از خوشنویسی وجود دارد که زیبایی خاصی به این مسجد بخشیده است. محراب مسجد در کنار ممبر مرمری آن قرار دارد. ستونهای قسمت انتهایی مسجد که باریک و سه گنبدی هستند با سنگهای رنگین تزئین شده اند.

مسجد یولی یا ییولی آنتالیا Yivliminare Mosque : مسجد یولی یا ییولی منار در سال 1320 به دست علاالدین کیقباد سلجوقی ساخته شده است.این مناره 38 متر ارتفاع و 90 پله به سمت بالا دارد.این مسجد به دلیل داشتن شش گنبد از قدیمی ترین نمونه های مسجدهای چند گنبدی می باشد. در حال حاضر از این مسجد به عنوان مکان آموزشی فرهنگی استفاده می شود.

استانبول، جایگاه معروف ترین بناهای تاریخی و مذهبی ترکیه

استانبول مانند جواهری در تنگه بسفر و ترکیه می درخشد. این شهر را می توان در تصویر ذهنی به سه قسمت، سمت شمال و اروپایی، امتداد تنگه بسفر و آسیایی و شبه جزیره تاریخی تقسیم کرد. معروف ترین مکان ها و جاذبه های استانبول در بخش تاریخی آن قرار دارند. نقطه شروع سفر را خرید تور استانبول لحظه آخری و آغاز گردش در استانبول را مرکز تاریخی قستنطنیه، مسجد آبی که مسجد سلطان احمد نیز نامیده می شود، قرار دهید.

مسجد سلطان احمد استانبول Sultan Ahmed Mosque : این مسجد در قرن شانزدهم به دستور سلطان احمد اول ساخته شد.این مسجد در چند قدمی کاخی که محل اقامت پادشاهان عثمانی بوده است قرار دارد.این مسجد در مقابل کلیسای ایاصوفیه توسط معماران عثمانی و مسلمان ساخته شده است.این مسجد یکی از شاهکارهای معماری اسلامی است و به دلیل استفاده زیاد از رنگ آبی در نقاشی های داخلی و کاشی های آبی، در غرب این مسجد به نام مسجد کبود شناخته می شود. قبر سلطان احمد در این مسجد واقع است.

مسجد ایاصوفیه استانبول Hagia Sophia : کلیسای ایاصوفیه در سال 532 میلادی به دستور ژوستنین اول ساخته شده است و پس از فتح استانبول محمد دوم دستور داد این کلیسا را به مسجد تبدیل کنند. در زمان مراد سوم بود که مناره، منبر ومحراب به ایاصوفیه اضافه شد. در دوره مراد چهارم، آیاتی از قرآن برروی دیوارها و سقف ایاصوفیه نگاشته شد؛ علاوه بر این لوحه‌هایی به دور سقف ایاصوفیه نصب کردند که در آن نام الله، محمد، ابوبکر، عمر، عثمان، علی، حسن و حسین نوشته شده بود. معماری ایا صوفیه یکی از برجسته ترین معماری های اسلامی است. با به قدرت رسیدن آتاترک مسجد ایاصوفیه به موزه تبدیل شد.

روسیه، سه قاره در یک کشور با وفور اماکن مذهبی

سفر به روسیه به معنی مقیاسی از گردش در منطقه است. هر چیزی که سلیقه تان است را مثل اروپای روسیه، خاور دور و اورال را در اینجا پیدا می کنید. ما یک راهنمای هدف برای کسانی که اولین بار قصد سفر به روسیه را دارند و از تور مسکو سنت پترزبورگ استفاده می کنند،آماده و ارائه می کنیم و شما می توانید از آن به عنوان یک پلت فرم برای ماجراجویی های بیشتر در اماکن مذهبی و گردشگری استفاده کنید.

کلیسای خون مقدس سن پترزبورگ: کلیسای منجی یکی از دیدنیهای سن پترزبورگ و جاذبه های روسیه شبیه کلیسای سنت باسیل در مسکو است. معماری کلیسای منجی به عهده معمار پارلاند بوده است که از فرم کلیسای سن باسیل مقدس که در مسکو واقع شده است و در آن زمان به عنوان سمبل معماری سنتی در روسیه شناخته شده است الهام گرفته است. یکی از ویژگیهای معماری این کلیسا، به جای یک وروردی اصلی دو ورودی در دو جهت کلیسا وجود دارد.کلیسا، به طور برجسته‌ای ای در کنار کانال گریبویدوف ساخته شده و جاده‌های آسفالت شده در دو سوی کانال اجرا شده است. در مارس 1881، زمانی که کالسکه الکساندر در کنار کانال حرکت می‌کرد، نارنجکی توسط یک فرد آشوب‌طلب به سمت کالسکه وی پرتاب شده و منفجر شد. تزار که از این حمله غافلگیر شده بود، از کالسکه خارج شده و شروع به تعرض به مجرم فرضی کرد. در این هنگام فرد آشوب طلب دیگری از فرصت استفاده کرده و بمبی دیگر را منفجر کرد که به کشته شدن خود و زخمی شدن سزار انجامید. تزار که به شدت خونریزی می‌کرد، به قصر زمستانی منتقل شده و پس از چند ساعت در گذشت. معماران موظف شدند تا محل ترور اتزار را که بر روی پول بودهاست را درون کلیسا جای بدهند که در نیمه غربی کلیسا قرار دارد و در سال 1907 میلادی توسط پوشش گرانبهایی پوشانده شد.در مکانی پایین تر از سطح کلیسا که با چند پله از سطح کلیسا جدا می شود می توان نرده ها و پل آغشته به خون تزار را مشاهده نمود. این کلیسا بین سالهای 1883-1907 ساخته شده است و یکی از بهترین جاذبه های گردشگری سن پترزبورگ به شمار میرود. این کلیسا به اسمامی دیگری نظیر کلیسای خون مقدس، کلیسای خون ریخته شده و .. نیز مشور است.

کلیسای Anne Kirche : یکی از زیباترین کلیساهای سن پترزبورگ می باشد. بهترین نمونه معماری قدیمی در شهر است. کلیسای چوبی به دستور پتر کبیر در سال 1714 برای برپایی جشن تولد دخترش آنا ساخته شد. بعدها نمای کلیسا از چوبی به سنگی تبدیل شد. در ابتدا کلیسا برای اعضای دادگاه رزرو می شد اما بعدا به کلیساهای عمومی معروف برای ساکنان اشرافی سن پترزبورگ تبدیل شد. در سال 1930 کلیسا بسته شد و ابتدا به انبار و سپس موزه تبدیل شد. درسال 1990 دوباره به کلیسای ارتودکس تبدیل گردید.

خرید، عضوی جدانشدنی از سفر است، در این مراکز خرید سفر خود را کامل کنید

همانطور که می دانید، نیمی از هدف هر سفری را تفریح تشکیل می دهد و نیمه دیگر آن به خرید مربوط می شود. البته بعضی افراد سفر را تنها برای خرید کردنش دوست دارند. در اینجا مراکز خرید و بازار هایی را معرفی کرده ایم که در سراسر دنیا معروف بوده و بهترین خرید عمرتان را برایتان رقم خواهند زد.

استانبول، شهری به شدت آشنا برای عاشقان خرید

برای خرید کردن در استانبول بازارهای سر باز و سربسته قدیمی زیادی وجود دارد. خود را در بازار ادویه استانبول که در آن عطر میوه، چای و ادویه از هر گوشه و کناری به مشام میرسد تصور کنید یا در بازار عتیقه فریکوی که اشیای قدیمی به فروش می رسد گشت بزنید. پیشنهاد ما این است ابتدا از قیمت تور استانبول با خبر شده و اولین صرفه جویی در هزینه را با خرید این تور ارزان انجام دهید.

بازار آراستا استانبول: بازار آرستا (Arasta Bazaar) در پشت مسجد آبی قرار دارد و با حدود 70 فروشگاه، تجربه خرید در این محل در مقایسه با بازار بزرگ بسیار ناچیز است.شما می توانید انواع قالیچه، دستمال کاغذی، کالاهای نخی دستباف، جواهرات، نقاشیهای تزئینی، کوسن های مختلف را با قیمت های کمی بالاتر از بازار بزرگ در این بازار پیدا کنید. البته ممکن است احساس کنید که مغازه داران در مقایسه با بازار بزرگ به شما تخفیف نمی دهند. از فروشگاه مشهور ایزنیک کلاسیک بازدید کنید که سرامیکهای به سبک سنتی را به طراحهای جدید و معاصر که هنر منطقه آناتولی میباشد را به فروش می رساند. همه مردم محلی و گردشگران از این فروشگاه که در قلب بازار آرستا قرار دارد دیدن و خرید میکنند. تعدادی از افراد نیز به حمام جنیفر علاقه مند میشوند و منسوجات تولید شده که از مواد طبیعی تهیه شده را می خرند.

بازار ادویه استانبول: بازار ادویه یک چهارم بازار بزرگ است و برای خرید کردن گشت زدن انتخاب خوبی است و به راحتی میتوانید جنس مورد نظر خود را در آن پیدا کنید. این بازار در نزدیکی مسجد جدید قرار دارد. در بازار قدم گشتی زده و بسته های های ادویه جات، چای ها، روغن ها، گیاهی و دانه ها را مشاهده کنید. سعی کنید خیابان پشتی بازار را هم کشف کنید. در امتداد خیابان Hasicilar راه بروید و خلیج شاخ طلایی را ببینید. از مغازه های گلدان و کاسه های سفالی، لوازم التحریر، لوازم کودک، لباس و پارچه، لوازم الکترونیک، محصولات زیبایی و اسباب بازی این محل میتوانید دیدن کنید.

بازار عتیقه فروشی فریکوی استانبول: بازار عتیقه فروشی فریکوی (Feriköy Antique Market) که در روزهای یکشنبه برپا میشود در آن بیش از 200 دستفروش اجناس قدیمی و عتیقه از دوران عثمانی تا جواهرات اروپایی قدیمی را به فروش میرسانند. شما می توانید کالاهای مانند سکه های قدیمی، ظروف چینی، رادیوها و دوربین های قدیمی را در این محل پیدا کنید. همچنین میتوانید نگاهی به اقلام نوستالژیک در این محل بیندازید از جمله فیلم های ویدوئی، پوسترها، کتاب ها و حتی اشیایی از دوران جنگ. بررسی این بازار یک راه واقعا سرگرم کننده برای وقت گذرانی در یک بعدازظهر یکشنبه در محله شیشلی است. با 20 دقیقه پیاده روی از ایستگاه مترو Osmanbey به این بازار که در منطقه بومونتی قرار دارد میرسید.

بازار ارگانیک فریکوی : این بازار در روزهای شنبه در محل بازار عتیقه فروشی فریکوی برپا میشود. تازه ترین محصولات ارگانیک از جمله عدس، آرد، نوشیدنی، تخم مرغ و پنیر را در این بازار میتوانید خریداری کنید. شما همچنین می توانید محصولات شوینده ارگانیک را که در سوپر مارکتهای استانبول پیدا نمی شود را نیز در این مکان تهیه کنید. قیمت های این بازار کمی پایین تر از سایر فروشگاهها و سوپر مارکت های عمده فروش هستند. برای خرید محصول سالم و طبیعی و به صرفه این بازار بهترین انتخاب است.

سالی بازار کادیکوی استانبول: شنبه بازار سالی که در منطقه کادیکوی (Kadıköy Salı Bazaar) قرار دارد و یک بازار بزرگ در سمت آسیایی در استانبول است برپا میشود. این بازار به عنوان یک نسخه بزرگتر از بازارهای محله هفتگی است که در اطراف شهر برگزار می شود، در این بازار همه چی از جمله تخم مرغ های تازه را میتوانید بخرید. در این بازار محلی میتوانید غذاهای خیابانی مانند کباب ترکی یا ساندویچ ماهی را بخورید. این بازار اخیرا به محل جدیدی انتقال پیدا کرده و در مقابل ایستگاه مترو Göztepe برپا می شود. در داخل ایستگاه علامت هایی وجود دارد که شما را به سمت بازار سالی هدایت میکنند.

بازار Sahaflar Çarşısı استانبول: عاشقان کتاب حتما باید برای خرید کردن زمانی را به کشف کردن این بازار قدیمی اختصاص دهند. این بازار کتاب بین مسجد بایزید و بازار بزرگ قرار دارد.بازار کتاب Sahaflar Çarşısı برای خرید انواع کتابها و مجله های قدیمی دوران عثمانی و دست نوشته های ترکی نسخه های قرآنی و کتاب های طرز تهیه قهوه ترکی انتخاب بسیار مناسبی است. با اینکه متاسفانه تعداد افراد کتابخوان زیاد نیست ولی همچنان در این بازار کتاب و نقاشی و قلم های خوش نویسی و نقشه میتوانید پیدا کنید.

آنتالیا، شهری مخصوص تفریح با خرید

آنتالیا علاوه بر جاذبه های گردشگری زیادی که دارد، مراکز خریدی را برای رفع بسیاری از نیاز ها در خود جای داده است. در این شهر علاوه بر تفریحات هیجان انگیز، خرید های شگفت انگیزی نیز خواهید داشت.

مرکز خرید مارک آنتالیا-MarkAntalya: در ماه آگوست سال 2013 مرکز خرید مارک آنتالیا به منظور دسترسی بهتر و راحت تر اهالی و گردشگران در فضای 51 هزار متر مربع ساخته شد. این مرکز دارای 155 فروشگاه می باشد و شما می توانید اجناس و برندهای متفاوت را به قیمتی اقتصادی بیابید همچنین می توانید با اطلاع از قیمت تور آتتالیا و سپس خرید یا رزرو آن، در رستوران های این مرکز غذای مورد علاقه خود را میل کنید. گفتنی است که این مرکز دارای پارکینگی با گنجایش سه هزار خودرو می باشد.

مرکز خرید میگروس آنتالیا: مرکز خرید میگروس (Migros Shopping Center) در منطقه کنیالتی و نزدیکی لونا پارک، آکواریوم، مینی سیتی و آکوالند قرار گرفته و بزرگترین مرکز خرید آنتالیا محسوب میشود. این مرکز تجاری در سال 2001 در مساحتی به وسعت 50000 مترمربع افتتاح شد و با 130 فروشگاه محصولات مختلف از برندهای داخلی و بین‌المللی از جمله تامی، زارا، مودو، ال‌سی، وایکیکی و لاکوست را در خود جای داده است که بنابر سلیقه خود میتوانید در میان همه این فرشگاه ها بگردید و کالای مورد نظر خود را خریداری کنید. در 23 رستوران، فست فود و کافی شاپ این پاساژ میتوانید انواع غذاهای خوشمزه بین الملی و ترکی را امتحان کنید. سرگرمی و تفریحات مختلفی از جمله برگزاری رویدادها و جشنواره های مختلف، پردیس سینمایی بزرگ به نام ماکسیموم با اکران فیلم های جدید ترکی در مرکز خرید ام میگروس وجود دارد که برای هر گردشگری جذاب خواهد بود. محوطه پارکینگ این مرکز خرید آنتالیا دارای 1300 ظرفیت خودرو است. همچنین به غیر از ورودی اصلی، یک ورودی به طبقه همکف و یک ورودی جانبی نیز در این محل به چشم می خورد. طبقات این مرکز تجاری نیز توسط 12 پله برقی و دو آسانسور پانورامیک به هم متصل می شود. هایپر مارکت میگروس واقع در طبقه همکف و سینما نیز با هشت سالن نمایش فیلم و رستوران‌های آن در طبقه اول قرار گرفته اند. چشم‌انداز رستوران‌های مرکز خرید میگروس مشرف به دریا و کوه های بیداقی می باشند. این مرکز تجاری از 10 صبح تا 10 شب یکسره باز است.

مرکز خرید تراسیتی آنتالیا-TerraCity: مرکز خرید تراسیتی یکی از بهترین، مشهور ترین مراکز تجاری آنتالیا است که در مساحتی به وسعت ۴۸٫۰۰۰ متر در سال ۲۰۱۱ افتتاح شد. مرکز خرید تراسیتی متشکل از ۴ طبقه و 150 فروشگاه در منطقه مرادپاشا و در محله فنر قرار گرفته است.در میان فروشگاه های آن برندهای مطرح و به روز ترک و بین الملی از جمله نایک، پیر کاردین، هوگو باس، گانت، ماسیمو دوتی، ماکس مارا، تامی هیلفیگر مارکس اند اسپنسر و.. نیز قرار دارد. این مرکز تجاری دارای مغازه های فروش لوازم خانگی و دیجیتال، لوازم آرایشی، کیف و کفش ، جواهر، ساعت و لوازم ورزشی است که تمامی گردشگران میتوانند مطابق سلیقه و بودجه خود اجناس مورد نظر خود را انتخاب و خریداری کنند، همچنین فروشگاهای مخصوص کودکان از جمله لباس و اسباب بازی نیز در این محل به چشم می خورد. علاوه بر فروشگاه های متنوعی که در مرکز خرید تراسیتی (TerraCity) آنتالیا قرار دارد، طبقه چهارم آن دارای 30 رستوران و کافه است که غذاهای ترکی و بین الملی را برای مشتریان خود سرو میکند که پس از گشت زنی و رفع خستگی میتوانید در این رستورانها غذای خوشمزه میل کنید. همچنین زمین های بازی کودکان و خردسالان نیز از امکانات تفریحی و سرگرم کننده است تراسیتی آنتالیا که میتوانید از آنها بهره مند شوید.اتاق تعویض پوشک، اطلاعات، مسجد، پارکینگ، تاکسی، ویلچیر، اینترنت وایفای، اشیا گمشده، دستگاه های خودپرداز، رخت کن و بخشی از امکانات مرکز خرید تراسیتی میباشد. این مرکز خرید از ده صبح تا ده شب باز است.

مسکو، خریدهایی که شما را با تزارهای روس در می آمیزد

تماشای آثار به جای مانده از دوران شوروی، صنایع دستی و غذای خیابانی لذیذ فقط چند مورد از چیزهایی است که در بازارهای مسکو میتوانید پیدا کنید. بازارهایی که تاریخ گذشته روسیه را میتوانید در آن جستجو کنید.

بازار Izmailovsky مسکو: بازاری با اشیاء شگفت انگیز و عتیقه مانند سماورها، گرامافون، کلاه های خز دار، سکه های باستانی و حتی مجسمه های استالین.بازار (Izmailovsky) مسکو مانند گنجینه ای است که هیچ مرزی ندارد. محصولات دست بافت و صنایع دستی که با مهارت زیبایی طراحی شده در این بازار به چشم میخورند که بسیار جذاب و دیدنی هستند. برای اینکه سوغات را با قیمت زیاد نخرید پس بهتر است که برای خرید به سراغ فروشگاه های سوغات مسکو در بازار (Izmailovsky) بروید. در بالکن طبقه دوم این محل می توانید هنرهای دستی محلی و فرش دستباف این شهر را پیدا کنید. این بازار در نزدیکی میدان کرملین قرار دارد که در تور مسکو سنت پتربورگ میتوانید خریدهای مقرون به صرفه ایی در این محل داشته باشید.

بازار Danilovsky مسکو: این بازار، بازار کشاورزان و محل یافتن مواد غذایی ارگانیک در مسکو است. بازار (Danilovsky) بهترین محصولات تولیدی کشاورزان روسیه را در این محل عرضه میکند. گوشت، پنیر و مربای محلی را در این بازار میتوانید تهیه کنید و همچنین و عطر و بوی تازه نان در گوشه و کنار این محل به مشام میرسد. میوه و سبزیجات تازه، آجیل و خشکبار و میوه خشک بسته بندی شده در این بازار به فروش میرسد. بازار (Danilovsky) از ساعت 8 صبح تا 8 شب دایر است و در خیابان 74 Muytnaya قرار دارد.

بازار Novopodrezkovo مسکو: در یک روز شلوغ این بازار میزبان حدود 4 تا 6 هزار فروشنده است. بازار (Novopodrezkovo) نسبت به سایر بازارهای دیگر کمتر شناخته شده است که بسیار مورد علاقه مردم محلی است. در این بازار محصولات دارای افزایش قیمت زیادی نیستند و به راحتی میتوانید با قیمت مقرون به صرفه در این محل سوغات تهیه کنید.

بازار Novopodrezkovoبرای گردشگران یک محل کمتر شناخته شده و ایده آل برای خرید کردن است. لباسهای مختلف، وسایل طراحی لباس و اجناس عتیقه را در این محل میتوانید پیدا کنید. برخی از اشیای قدیمی که گنجینه های دوران شوری سابق هستند در این بازار به چشم میخورند. محل برگزاری این بازار قبلا جای دیگری بوده که در حال حاضر به محلی دیگر منتقل شده و در آخر هفته ها دایر است.

بازار Bloshiny Rynok مسکو: برای کسانی که عاشق اجناس عتیقه هستند رفتن به بازار (Bloshiny Rynok) از واجبات است.اجناس قدیمی و عتیقه که متعلق به دوران شوری سابق هستند در این محل برای فروش گرداوری شده اند.انواع کفش و لباس که برخی از آنها به قرن 20 تعلق دارد را در بازار (Bloshiny Rynok) می توانید جستجو کنید. موسیقیهای که از گرامافون های قدیمی این بازار پخش میشود فضایی از حال و هوای دوران شوری را به وجود می آورد. برای خرید در این بازار قدیمی از قیمت تور روسیه مطلع شده و با خرید آن خود را به این بازار ها برسانید.

بازار Gorbushka Electronics: انبوهی از کالاهای الکترونیکی مقرون به صرفه با قیمت کارخانه را در این محل میتوانید خریداری کنید. همچنین محل عالی برای خرید دی وی دی و وی سی دی و بازیهای کامپیوتری است. بازار (Gorbushka) نیز کالاهای الکترونیکی و لوازم خانگی و فیلم و آلبوم عکس را با قیمت های ارزان به فروش میرساند.این بازار در نزدیکی مرکز فرهنگی Gorbunov قرار دارد. بازار (Gorbushka Electronics) همچنین عنوان یک محل ملاقات برای علاقه مندان فیلم و موسیقی که در این محل یکدیگر را ملاقات میکنند.

بازار Sevastopol Hotel مسکو: بازاری جالب و عجیب و غریب که اجناس هندی، پاکستانی و افغانستانی در گوشه و کنار آن به چشم می خورند. انواع اجناس پرزرق و برق این بازار شما را مجذوب میکند. انواع طلا و جواهر خاورمیانه تا ابریشم دست بافت و اسبای بازی های مختلف را در بازار Sevastopol Hotel میتوانید پیدا کنید.قیمت اجناس این بازار بسیار ارزان است و در روزهای آخر هفته دایر میشود.

تفریحات جذاب و رایگان در سفر های خارجی را بشناسید

وقتی به فکر سفر به خارج از کشور می افتیم، نیمی از دغدغه هایمان را هزینه های بالای تفریح در آن کشور ها تشکیل می دهند. اما آیا می دانستید برخی کشور ها دارای تفریحات رایگان هستند؟ پس برای آشنا شدن با این تفریحات در نقاط مختلف جهان تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

استانبول، شهری برای سلیقه های مختلف

با وجود ساختمان و بناهای قدیمی و تاریخی و موزهای مختلف و صدها اماکن توریستی گوناگون، اما در استانبول تفریحاتی نیز وجود دارد که به کیف پول شما نیازی ندارند.

موزه هنرهای مدرن استانبول: موزه هنرهای مدرن استانبول Istanbul Modern یکی از مهمترین مراکز دیدنی استانبول است که هنر معاصر هنرمندان محلی و بین الملی را در خود جای داده و بازدید از آن یک تجربه اساسی و متفاوت برای هنرمندان و طرفداران هنر است. برای تماشای این مجموعه هنری جذاب می توانید 5 شنبه ها به صورت رایگان و بدون پرداخت هیچ پولی، از تماشای این موزه در تور استانبول ارزان لذت ببرید.

آدرس: استانبول، کاراکوی، Caddesi Antrepo No.۴

موزه نقاشی و مجسمه سازی: یکی از اولین موزه های هنری زیبا در ترکیه، موزه نقاشی و مجسمه سازی The Museum of Painting and Sculpture است که توسط آتاتورک در سال 1937 تأسیس شد که آثار هنرمندان قرن 19 و 20 مانند عثمان حمدی بیگ Osman Hamdi Bey و بدری رحمی Bedri Rahmi را در معرض نمایش گذاشته است. در تور ارزان استانبول می توانید از این موزه که بین 10 صبح تا 4:30 بعد از ظهر (به جز یکشنبه و دوشنبه) رایگان است بازدید کنید.

آدرس:استانبول، بشیکتاش، آکاتلار دُرای

موزه پرا Pera Museum : موزه خصوصی پرا Pera Museum در یک ساختمان زیبای قرن نوزدهمی قرار دارد که به عنوان هتل بریست Bristol Hotel از آن استفاده می شود. در موزه پرا، نقاشیهای شرق شناسی،هنر آناتولی و کاشی و سرامیک Kütahya وجود دارد و همچنین نمایشگاه های موقت نیز در آن برگزار می شود. برخی از نمایشگاهای موقتی که برگزار شده بود شامل آثار هنرمندانی مانند اندی وارهول Andy Warhol، جوآن میرو Joan Miro، فریده کوهلو Frida Kahlo و پابلو پیکاسو Pablo Picasso بوده است. از این موزه که جزو جاذبه های دیدنی استانبول است، هر جمعه بین ساعت 6 بعد از ظهر تا 10 شب که ورودی آن به شکل رایگان و بدون پرداخت هزینه است می توانید بازدید کنید.

آدرس: استانبول، تپه باشی، Meşrutiyet Caddesi No.۶۵

مرکز فرهنگی و هنری سالت گالاتا: مرکز هنری و فرهنگی سالت گالاتا Salt Galata علاوه بر داشتن معماری خاص و منحصر به فردش، دارای کتابخانه و نمایشگاه است که در یک ساختمان قدیمی بانک عثمانی قرار دارد. در داخل این ساختمان این مرکز هنری، یک کتابخانه تحقیقاتی زیبا؛ رستوان،کافه، کتاب فروشی، گالری هنری و موزه عثمانی قرار دارد که رایگان بوده و به راحتی می توانید یک روز خود را در تور استانبول تعطیلات خرداد به بازدید از این مکان اختصاص دهید.

آدرس: استانبول، کاراکوی، Arap Cami Mahallesi, Bankalar Caddesi No.۱۱

گالری هنری در خیابان استقلال: گالریهای هنری استانبول همیشه رایگان هستند، بنابراین برای کسانی که به دنبال تور ارزان استانبول و سفر اقتصادی هستند از گزینه های مناسب برای تماشا کردن محسوب می شوند.در استانبول تعداد زیادی از بهترین گالریهای هنری در خیابان استقلال قرار دارند که از مشهورترین آنها می توان به گالری آپارتمانی اشاره کرده که در هر طبقه از آن گالریهای هنری متفاوت مانند Galeri Zilberman, Galerist, and Galeri Nev وجود دارد. در فاصله کمی دورتر از خیابان استقلال، گالری هنرهای معاصری به نام Arter وجود دارد که در آن نمایشگاهای مهم و ارزشمند برگزار می شود.

گردش و تفریح با تور بالات: یکی از محله های رنگارنگ و تاریخی که در نزدیکی استانبول قرار دارد و شما می توانید یک روز کامل بدون پرداخت پول در آنجا بگذارید و لذت ببرید محله بالات Balat است. می توانید ساختمان کالج ارتودکس فانار یونانی Phanar Greek Orthodox College building را تماشا کنید و یا شمعی در کلیسای سنت جورج St. George Church روشن کنید. از زیباییهای کلیسای بلغاری سنت استفان Stephen Bulgarian Church و خانه های دیدنی که به شهر بورژوازی ، خانواده یونانی ارتدکس، تعلق دارد در تور استانبول لذت ببرید.

مسجد زیرکZeyrek Mosque : مسجد زیرک Zeyrek Mosque با چشم انداز زیبا، یکی از زیباترین مکانهای دیدنی استانبول است. این مسجد ابتدا یک صومعه پانتئون بود که شامل دو کلیسای سنتی ارتدکس شرقی و یک کلیسای کوچک بود. مسجد زیرک، دومین ساختمان باستانی مذهبی باقی مانده توسط بیزانس، پس از مسجد ایا صوفیه ساخته شد، اما این مسجد بعد از سقوط قسطنطنیه (نام کهن استانبول) تبدیل به مسجد شد.

آدرس: استانبول، خیابان عبدالله، فاطه

مسکو، سفری رایگان به قرن پانزدهم میلادی

اگرچه مسکو یکی از گران ترین شهرهای جهان است، اما هنوز چیزهایی وجود دارد که می توانید به صورت رایگان از آن لذت ببرید، فقط باید بدانید که چه کارهایی انجام دهید. ما لیستی از چیزهایی که به شما کمک می کند از تعطیلات خود در مسکو بدون پرداخت هزینه زیاد لذت ببرید تهیه کرده ایم. با الفبای سفر همراه باشید.

گشت و گذر در پارکها: مسکو بیش از 60 پارک دارد که بیشتر آنها برای بازدید رایگان هستند. اما بعضی از این پارکها به قدری سرسبز و زیبا هستند که عملا ممکن است شما چند روز وقت خود را صرف تماشا و قدم زدن در آنها کنید. از کاخ سلطنتی تساریتسنو که متعلق به قرن 18 میلادی است بازدید کنید و در هنگام غروب از آبنمای موزیکال لذت ببرید. در کولومنسکویه و اطرافش قدم بزنید. بر اساس سلیقه خود می توانید در تور ارزان روسیه، پارک کوسکووو در جایی که داستان عاشقانه جذاب بین کنت شرمتف و برده او پراسکوفیا کووالیووا اتفاق افتاده پیاده روی کنید، دوچرخه سواریدر پارک جنگل ایزمایلووو را امتحان کنید، یا اینکه عظمت شوروی سابق را در پارک VDNKh لمس کنید.

به تماشای اجرای موسیقی رایگان بپردازید: مسکو خیلی بیشتر از چیزی که تصورش را کنید کلاب و کافه دارد که در برخی از آن ها کنسرت های رایگان اجرا می شود. می توانید موسیقی ایندی را در کلاب Dama گوش دهید، از گوش دادن به موسیقی ریتم اند بلوز در کلاب Roadhouse لذت ببرید و یا اینکه در کافه های Punch & Judy و Imagine به تماشای کنسرت رایگان بنشینید. فقط به این مورد توجه کنید که وب سایت آن ها را از قبل باید چک کنید.

زیبایهای مترو مسکو را ببینید: خیلی ها معتقد هستند که متروی مسکو یکی از زیباترین متروهای دنیا است، به شکلی که از 206 ایستگاه آن، 44 ایستگاه آن مکان های میراث فرهنگی و جزو جاذبه های گردشگری روسیه به شمار می روند. هر ایستگاه نیز داری تاریخ خاص خود است. پس اگر تمایل ندارید که برای تورهای راهنما هزینه کنید، با کمی تحقیق و فقط با خرید بلیط ورودی مترو، ایستگاه های پر زرق و برق و زیبا را کشف کنید. فقط به ساعتهای شلوغ و پر تردد توجه داشته باشید.

کلیساهای باشکوه ارتدودکس را ببینید: کلیساهای رنگاروانگ و گنبد پیازی مسکو به غیر از اینکه برای عکس گرفتن مکانهای فوق العاده ای هستند، ورود به همه آن ها نیز رایگان است، اما قوانینی برای وارد شدن وجود دارد که باید رعایت شود: خانمها باید لباس پوشیده به تن داشته باشند و روسری به سر داشته باشند و آقایان نیز اجازه ندارند شلوارک بپوشند و سرشان را بپوشانند. به غیر از این موارد، چیزی دیگری مانع ورود و بازدید از این عبادتگاهای پر جلال و شکوه که مربوط به قرن 15 است وجود ندارد. علاوه بر کلیسای جامع سنت باسیل و کلیساهای کاخ کرملین، کلیساهای زیبا دیگری مانند کلیسای جامع مسیح منجی، صومعه نووودویچی، کلیسای الیاس پیامبر و کلیسای جامع یلوخووو نیز را می توانید مشاهد کنید. در مسکو بیش از هزار کلیسای کوچک و بزرگ وجود دارد که می توانید انتخاب کرده و در تور مسکو سن پترزبورگ بازدید کنید.

محو تماشای معماری بناها شوید: مسکو با تاریخ 870 ساله، بناها و آثار تاریخی زیادی را در خود جای داده که تا هفته ها می توانید مشغول دیدن آنها در تور ترکیبی روسیه باشید. با توجه به سلیقه شخصی خود می توانید از آنها بازدید کنید و از معماری آنها شگفت زده شوید: بناهای قرن هفدهمی، کلیساهای جامع دوره باروک مسکو، آسمان خراش های سبک استالینی، ساختمان های مدرن و برج های شیشه ای و بتنی.

بازدید از موزه های رایگان: بیشتر از هزار موزه در مسکو وجود دارد که ورود به بسیاری از آن ها در سومین یکشنبه هر ماه رایگان است، همچنین از برخی از موزه ها در تمام اوقات بدون پرداخت هزینه می توانید بازدید کنید . تور ادبی برای خود در مسکو ایجاد کنید. به اکتشاف خانه گورکی که در عمارتی لوکس به سبک هنر نو قرار دارد بپردازید، پس از آن از خانه بولگاکوف که خانه سابق میخائیل بولگاکوف نویسنده روسی است و صحنه های مختلفی از رمان او به نام مرشد و مارگاریتا در آنجا به چشم می خورد بازدید کنید. اگر علاقه مند هستید که در مورد تاریخ متروی مسکو اطلاعات بیشتری کسب کنید، موزه ملی متروی مسکو را انتخاب کنید و کلکسیون منحصر به فرد قطارهای قدیمی مترو را ببینید. برای بازدید از یکی مقبره لنین جنجالی ترین جاذبه مسکو، لازم نیست هزینه بپردازید در آنجا می توانید پیکر حفظ شده این انقلابی معروف را مشاهده کنید.

آنتالیا، تفریحات جذاب رایگان در کنار گران ترین تفریحات

برای سفر خود به دنبال پیدا کردن راه هایی برای صرفه جویی هستید؟ اینکه در هتل ارزان قیمت اقامت کنید و یا وعده های غذایی سبک بخورید؟ اما در طول سفر از بازدید برخی از اماکن توریستی نمی توان گذشت. اگر مقصد سفر شما آنتالیا است، الفبای سفر تفریحات رایگان آنتالیا را به شما معرفی می کند.

بازدید از مسجد Yivli Minaret : یکی از جاهایی که از آن باید بازدید کنید شهر قدیم آنتالیا است که جاذبه های دیدنی در آنجا می توانید مشاهده کنید. یکی از این مکان های گردشگری آنتالیا، مسجد Yivli Minaret است. این مسجد آجری قرمز رنگ با قدمتی از قرن 13، بسیار بلند بوده است و یکی از نمادهای شهر آنتالیا می باشد. این مسجد که در دوره سلجوقیان بنا شده، مناره ای به طول 38 متر دارد که اگر از 90 پله آن بالا بروید با چشم انداز بی نظیری مواجه خواهید شد. معماری بی عیب و نقص این مسجد نیز بسیار تحسین بر انگیز است.

قدم زدن در پارک Karaalioglu : محلی پر از آرامش در میان این شهر پر جنب و جوش و مکانی جالب و زیبا برای لذت بردن از سفر تور آنتالیا قدم زدن در پارک Karaalioglu است. پارک تماشایی و سرسبزی که دارای مناظر کم نظیری از ساحل بندر باستانی و دریای بی کران می باشد. در این پارک قدم بزنید و از چشم انداز دل پذیر درختان سوزنی برگ مانند سرو، نخل و کاج لذت ببرید. در این پارک می توانید فرصت را غنیمت بشمارید و از برخی از مکان های دیدنی آنتالیا مانند ساختمان شهرداری، تئاتر شهر و برج هیدریلیک نیز دیدن کنید.

گشت و گذار در بازار آنتالیا: سفر به آنتالیا بدون دیدن بازارهای مختلف و به خصوص مشهور شهر کامل نخواهد بود. حتی اگر شما هیچ خریدی هم نکنید می توانید با فرهنگ محلی مردم کشور ترکیه و شیوه زندگی آنها آشنا شوید و تجارب جدید بیاموزید. در بازار علاوه بر اجناس گوناگون و مغازه های مختلف، کافه های قدیمی نیز وجود دارد که سنتی هستند. در میان قدم زدن و تماشای مغازه ها شاید بعدا هم جنسی خریداری کنید و یا حتی سوغات نیز تهیه کنید چرا که اجناس ارزان قیمتی درتور آنتالیا ارزان می توانید در این مکان پیدا کنید.

تماشای ساحل کنیالتی Konyaaltı Beach : یکی دیگر از تفریحات رایگانی که در آنتالیا می توانید انجام دهید، رفتن به سواحل است. ما به شما ساحل کنیالتی را پیشنهاد می کنیم که شاید مایل باشید حتی چندین بار به آنجا بروید. ساحل زیبای کنیالتی در غرب آنتالیا قرار دارد.این ساحل محل ایده آلی برای عکاسی در تور ارزان آنتالیا است چرا که پست زمینه آن کوهستان است که زیبایی این ساحل را دوچندان کرده است. رستوران ها و کافه ها، مراکز تفریحی و درختان زیبا در این ساحل وجود دارد که می تواند چندین ساعت شما سرگرم کند. حتی میتوانید شنا کنید، آفتاب بگیرید و در ساحل شنی ماسه ای در تور آنتالیا تعطیلات خرداد قدم بزنید.

پیاده روی در مسیر Lycian : جاده Lycian یک مسیر پیاده روی محبوب و خیره کننده است که از امتداد ساحل الی دنیز Ölü Deniz در فتحیه از بنادر زیبای ترکیه) آغاز می شود که دارای چشم انداز فوق العاده ای به دریای مدیترانه است. طول این جاده 540 کیلومتر است و یک فرصت عالی برای اکتشاف زیباییهای تور آنتالیا در این منطقه است. پیاده روی یا دوچرخه سواری و موتور سواری در این جاده چیزی است که به آن نیاز دارید. البته مسلما مجبور نیستید کل این مسیر را طی کنید.

تفریح در ساحل لارا Lara Beach : همان طور که گفتیم یکی از تفریحات رایگان آنتالیا تفریح و سرگرمی در سواحل این شهر است. یکی دیگر از سواحل جذاب و دیدنی که می توانید ساعاتی در آن خوش بگذرانید ساحل لارا است که در شرق آنتالیا قرار دارد، ساحلی شن و ماسه ای که لحظات خوشی را می توانید برای خود بسازید. در این ساحل علاوه بر رستوران و کافه های مختلف، تفریحات جذاب دیگری در تور گردشگری آنتالیا برای شما محیا است از جمله زمین فوتبال، پارک عجایب، محلی برای والیبال ساحلی، انواع ورزش های آبی مانند جت اسکی و موج سواری.

دیدن برج ساعت Clock Tower : یکی از مکان های توریستی آنتالیا و نقاط اصلی شهر که نمی توانید از آن چشم پوشی کنید برج ساعت است. تعدادی از مردم ترکیه این محل را به عنوان مکانی برای ملاقات و یا نقطه شروع برای تماشای شهر قدیم آنتالیا (کلایچی) می باشد برجی که آخرین بازمانده از برج های هشتادگانه آنتالیای قدیم می باشد. این برج 14 متری، محل عالیی برای گرفتن عکس های زیبا و به یاد ماندنی است. این برج با نمای شگفت انگیز اطرافش با کافه ها و رستورانهای مختلف احاطه شده که توریستهای زیادی را مجذوب خود کرده است.

آشنایی با جذاب ترین اماکن تاریخی مذهبی در کهن ترین شهر های جهان

هر نقطه مهم از دنیا پیشینه شگفت آور و جاذبه های تاریخی مذهبی خود را دارد، اما در این بین سه شهر وجود دارند که در طول تاریخ کهن و پر فراز و نشیبی که داشته اند، اماکن و جاذبه های تاریخی مذهبی شگفت انگیزی را در خود جای داده اند که پس از گذشت قرن ها هنوز هم راز هایی کشف نشده در سینه خود دارند. برای آشنایی با این جاذبه ها تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

استانبول، مرکز امپراتوری عثمانی

استانبول متصل کننده اروپا و آسیا و در کناره پر رفت و آمد ترین راه آبی یعنی دریای سیاه واقع شده است. قرار گرفتن این شهر در مسیر جاده ابریشم باعث شده تا در کل دنیا شناخته شده و جاذبه های زیادی از جمله خارق العاده ترین جاذبه های مذهبی تاریخی را در خود جای دهد. برای کشف این جاذبه های خارق العاده، از تور ارزان استانبول و مطالعه ادامه این مطلب بهرمند شوید.

مسجد سلطان احمد استانبول (Sultan Ahmed Mosque): این مسجد در قرن شانزدهم به دستور سلطان احمد اول ساخته شد.این مسجد در چند قدمی کاخی که محل اقامت پادشاهان عثمانی بوده است قرار دارد.این مسجد در مقابل کلیسای ایاصوفیه توسط معماران عثمانی و مسلمان ساخته شده است.این مسجد یکی از شاهکارهای معماری اسلامی است و به دلیل استفاده زیاد از رنگ آبی در نقاشی های داخلی و کاشی های آبی، در غرب این مسجد به نام مسجد کبود شناخته می شود. قبر سلطان احمد در این مسجد واقع است.

مسجد ایاصوفیه استانبول (Hagia Sophia): کلیسای ایاصوفیه در سال 532 میلادی به دستور ژوستنین اول ساخته شده است و پس از فتح استانبول محمد دوم دستور داد این کلیسا را به مسجد تبدیل کنند. در زمان مراد سوم بود که مناره، منبر ومحراب به ایاصوفیه اضافه شد. در دوره مراد چهارم، آیاتی از قرآن برروی دیوارها و سقف ایاصوفیه نگاشته شد؛ علاوه بر این لوحه‌هایی به دور سقف ایاصوفیه نصب کردند که در آن نام الله، محمد، ابوبکر، عمر، عثمان، علی، حسن و حسین نوشته شده بود. معماری ایا صوفیه یکی از برجسته ترین معماری های اسلامی است. با به قدرت رسیدن آتاترک مسجد ایاصوفیه به موزه تبدیل شد.

آنتالیا، شهری به جا مانده از دو امپراتوری

آنتالیا شهر بزرگی در سواحل مدیترانه و کشور ترکیه است و یک مقصد محبوب گردشگری و شهری پر رفت و آمد می باشد. دو قرن پیش از میلاد مسیح آنتالیا و مناطق اطراف آن گنجینه ای از محصوالات فرهنگی مصنوعی یا صنایع دستی و همچنین جاذبه های گردشگری تاریخی مذهبی را به وجود آوردند. امپراتوری های فراوانی در نقاط مختلف بر آنتالیا حکمرانی می کردند و میراث بزرگ این شهر را حفظ کرده اند. در اینجا برخی از بهترین جاذبه های گردشگری تاریخی مذهبی آنتالیا را به شما معرفی خواهیم کرد.

مسجد مراد پاشا آنتالیا: در سال 1507 به دستور صدراعظم مراد پاشا عثمانی یا مراد پادشاه عثمانی این مسجد به صورت یک گنبد بر روی یک ده ضلعی بزرگ بیرون از محوطه کاخ در خیابان کاظم اوز آلپ ساخته شده است. با خرید یا رزرو تور ارزان آنتالیا، بر روی دیوارهای داخلی مسجد مراد پاشا کتیبه های زیبایی از خوشنویسی را می بینید که زیبایی خاصی به این مسجد بخشیده و به دستور سلطان مراد ساخته شده اند. محراب مسجد در کنار ممبر مرمری آن قرار دارد. ستونهای قسمت انتهایی مسجد که باریک و سه گنبدی هستند با سنگهای رنگین تزئین شده اند.

مسجد یولی یا ییولی آنتالیا (Yivliminare Mosque): مسجد یولی یا ییولی منار در سال 1320 به دست علاالدین کیقباد سلجوقی ساخته شده است.این مناره 38 متر ارتفاع و 90 پله به سمت بالا دارد. این مسجد به دلیل داشتن شش گنبد از قدیمی ترین نمونه های مسجدهای چند گنبدی می باشد. در حال حاضر از این مسجد به عنوان مکان آموزشی فرهنگی استفاده می شود.

گرجستان، کشوری قرون وسطایی

کشور تاریخی گرجستان با تمامی زیباییها و جذابیتهای خود در میان عاشقان جاذبه های تاریخی مذهبی، یک مقصد سفر پرطرفدار است، کشوری که دیدنی های زیادی برای کشف کردن دارد. گرجستان دارای اماکن و جاذبه های گردشگری تاریخی مذهبی بسیاری می باشد که بهترین آن ها را به گردشگران عزیز معرفی می کنیم. حتما بعد از آگاهی از قیمت تور گرجستان و خرید آن، این مطلب را مطالعه و برای دیدن بهترین اماکن تاریخی مذهبی گرجستان، ابتدا آن ها را بشناسید.

کلیسای جامع سوتیتسخولی (Svetitskhoveli): کلیسای جامع سوتیتسخولی در متسختا (Svetitskhoveli) یک کلیسای ارتدوکس شرقی با معماری شاهکار قرون وسطی که در شهر تاریخی متسختا در شمال غربی تفلیس قرار دارد. این کلیسا در اوایل عصر طلایی معماری گرجستان ساخته شد و جزو فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته و در حال حاضر دومین ساختمان بزرگ کلیسا در گرجستان به شمار می رود.کلیسای سوتیتسخولی به عنوان محل دفن حضرت مسیح بوده که مدتهاست یکی از کلیساهای ارتدوکس اصلی گرجستان به شمار رفته و یکی از مقدس ترین مکانهای مذهبی محسوب می شود. قدمت اصلی این بنای تاریخی باشکوه به قرن 4 میلادی می رسد ولی ساختار اصلی آن توسط معمار قرون وسطی گرجستان در سال ۱۰۲۹ تکمیل شد. دور تا دور این کلیسای جامع دیوار دفاعی قرار دارد و در طبقه بالای آن جایی برای نگهداری اسلحه وجود دارد. این دیوار متشکل از 8 برج بوده که 6 تای آن استوانه ای و 2 تا مربعی شکل هستند. بر روی دیوارهای داخلی کلیسای جامع متسختا، انواع نقاشی های قرون وسطایی بی نظیری به چشم می خورد که نمایانگر هنر و خلاقیت قرون وسطی است که در میان آن تصویر عیسی مسیح در محراب اثر یک هنرمند روسی در قرن نوزدهم دیده می شود.

کلیسای جامع سامبا (Sameba Cathedral): کلیسای سامبا (Sameba Cathedral) واقع در تفلیس، یکی از جاذبه های دیدنی گرجستان و نماد این شهر محسوب می شود. کلیسای جامع با ارتفاع ۵۰ متر بلند ترین کلیسای گرجستان است. این کلیسا بخشی از مجموعه اقامتی خاندان سلطنتی بزرگ تفلیس می باشد؛ مجموعه ای شامل یک صومعه، مدرسه الهیات، هتل و ۹ کلسیای کوچک که ۵ تا از آن ها در زیر زمین قرار دارند. گنبد طلایی آن از تمام نقاط شهر قابل مشاهده است . کلیسای جامع تفلیس معمولا با نام (Sameba) شناخته می شود و در محله تاریخی (Mtkvari) و بالای ساحل قرار دارد .ساخت این بنا هم زمان با دوهزارمین سالگرد مسیحیت و هزارو پانصدمین سالگرد استقلال کلیسای گرجستان بود. طراحی این کلیسا به سبک مدرنیسم است و با طراحی کلیسا های سنتی متفاوت است. طراحی این کلیسا با قوس ها و گچ بری ها بسیار زیبا است. نقاش معروف امیران گجلیدزه نیز نقاشی های دیواری زیبایی را بر روی دیوارهای این کلیسا کشیده است.همچنین از (Catholicos Patriarch) نقاشی های دیگری بر روی دیوارها کشیده شده که بسیار خیره کننده است که بزرگترین آن ها نقاشی مریم مقدس در میانه کلیسا است.

چرا استانبول محبوبترین مقصد گردشگری است؟

تفریحات ،سرگرمیها و جاذبه های گردشگری استانبول به حدی جذاب و متنوع است که توریستها را از اقصا نقاط دنیا به سوی خود می کشاند. پارکهای آبی، مراکز خرید فراوان با اجناس گوناگون،غذاهای لذیذ ترکی و.. تنها بخشی از لذتهای سفر به این شهر است. همراه با آژانس مسافرتی الفبای سفر با چندین دلیل دیگر سفر به استانبول آشنا خواهید شد.

تفریحات شبانه استانبول، جذاب و فراموش نشدنی

جذابیتها و تفریحات استانبول تنها به روز خلاصه نمی شود بلکه با غروب خورشید، مکانهای دیدنی و سرگرمیهای شبانه در انتظار شما است. سوار بر کشتی در تاریکی شب و شناور بودن بر روی آبهای زلال و تماشای منارهای مسجد ایاصوفیه و گنبدهای مسجد سلیمانیه و یا ساحل دیدنی و زیبا به همراه موسیقی زنده و پرهیجان یک شب پرخاطره را برای شما می سازد.

از دیگر تفریحات شبانه محبوب در استانبول در میان توریستها، تماشای رقص سماع درویشان است که شهرت آن در استانبول زبان زد خاص و عام است. رقصی عرفانی و مذهبی که در سالن موزه ی گالاتا مولوی و یا سالن تئاتر برگزار شده و یک مراسم خاص و متفاوت است.

یکی دیگر از سرگرمیهای شبهنگام که در استانبول می توانید تجربه کنید، قدم زدن بر پل گالاتا و استشمام هوای دلپذیر و نگاه کردن به چشم انداز اطراف اسکله و آب شفاف و کریستالی و جنب و جوش مردم در دل شب است که بسیار لذت بخش بوده و حس آرامش بخشی را در شما ایجاد می کند.پس هرچه سریعتر قیمت بلیط هواپیما استانبول را رزرو کرده و سفر خود به این شهر را آغاز کنید.

استانبول محبوب ترین مقصد گردشگری

فستیوالهای بی نظیر استانبول

در استانبول نیز مانند هر شهر دیگر فستیوالهای مختلف برگزار میشود یکی از آنها جشنواره جاز استانبول است که به طور مفصل و با حضور هنرمندان موسیقی، خوانندگان مطرح برگزار شده که شامل جاز کلاسیک و مدرن، لاتین و یا سبکهای دیگر موسیقی مانند راک، پاپ، فانک و.. است و برای عاشقان موسیقی یک فرصتی مناسب است تا در تور استانبول تابستان 97 در این فستیوال مهیج که در سالن های مختلف ، هتل ها، کلوب ها و حتی در سطح خیابان ها برگزار می شود حضور پیدا کنند.

فستیوال قهوه استابول نیز برای امتحان کردن قهوهای مشهور ترکی که از طرفداران زیادی برخوردار است از دیگر جشنوارهای جذاب این شهر است تا گردشگران از نوشیدن این قهوه محبوب لذت ببرند. جشنواره قهوه استانبول همچنین با سرگرمیهای مختلف و شاد، انواع نمایش ها، نمایشگاه صنایع دستی، شعبده بازی، موزیک،سخنرانی و مسابقه همراه است.

و اما بهترین و مطرحترین فستیوال در استانبول، جشنواره خرید است که یک فرصت عالی است تا در حراجیهای ویژه، کالاهای مورد نظر خود را از برندهای مطرح با قیمتهای عالی خریداری کنید. در کنار خرید در این جشنواره، با سرگرمیهای دیگر مانند نمایشهای جذاب و همچنین فرصت شرکت در قرعه کشی و مسابقه مواجه خواهید شد.

اکنون که تا حدی با جذابیتهای سفر به استانبول آشنا شدید، برای شروع سفر و رزرو پکیجهای مختلف و متنوع مانند تور لحظه آخری استانبول، تور ارزان استانبول و سایر اطلاعات لازم، با کارشناسان آژانس مسافرتی الفبای سفر همراه باشید.

8 دلیل برای سفر به استانبول در فصل تابستان

استانبول تنها شهری در جهان است که دو قاره را به یکدیگر متصل کرده است و از طرفی اینطور به نظر میرسد که شهر استانبول به وسیله طبیعت به گونه ای طراحی شده است که پایتخت دنیا باشد. شهر استانبول توسط آب های نیلگون بوسفروس به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم شده است. تنگه بوسفروس کانالی است که دریای مرمره (Sea of Marmara) را به دریای سیاه (Black Sea) متصل می کند و نقش یک مرز تاریخی بین اروپا و آسیا را ایفا می کند و با تهیه بلیط هواپیما استانبول می توانید سفر خود را به این شهر تاریخی آغاز کنید. کشور ترکیه جمعیتی بالغ بر 80 میلیون نفر را دارا است که 15 میلیون نفر این جمعیت در شهر استانبول زندگی می کنند. استانبول دارای چندین و چند فروشگاه، مسجد، موزه، رستوران، بازار و کافه می باشد.

1 - مسجد آبی

این مسجد به دلیل رنگ آبی خود توسط بازدید کنندگان به اسم مسجد آبی شناخته می شود اما در واقع اسم اصلی این مسجد "مسجد سلطان احمد" است که در سال 1616 به دستور سلطان احمد ساخته شده است. امروزه هنوز از این مسجد استفاده می شود به این صورت که روزانه 5 بار داخل این مسجد نماز خوانده می شود و در مدت زمانی که نماز خوانده می شود درهای این مسجد بسته است اما در زمان های دیگر درهای این مسجد به روی عموم باز است. ورود به این مسجد کاملا رایگان است پس کفش های خود را در بیاورید و به داخل این مسجد بروید.

2 - ایا صوفیه

در سال 325 امپراطور کنستانتین یک کلیسا بازیلیکا (کلیسا مهم و بزرگ) در این منطقه ساخت اما دو مرتبه این کلیسا سوزانده شد تا اینکه در سال 537 امپراطور ژوستین یکم دستور بازسازی ایا صوفیه را برای بار سوم داد که نتیجه اش تا کنون باقی مانده است. در سال 1453 زمانی که قسطنطنیه با رهبری محمت فاتح به دست ترک ها افتاد ایا صوفیه به مسجد امپراطوری تغییر پیدا کرد و در سال 1936 آتاترک ایا صوفیه را به موزه تبدیل کرد. امروزه ایاصوفیه به برجسته تری مکان های دیدنی استانبول تبدیل شده است.

3 - کاخ توپکاپی

برای چهارصد سال کاخ باشکوه توپکاپی محل اقامت سلطان های عثمانی و 1000 کنیز حرمسرا بوده است. سلطان محمت فاتح ساخت این کاخ را در سال 1462 شروع کرد. بعد از سلطان محمت؛ هر سلطانی که به قدرت میرسید قسمت جدیدی به کاخ اضافه می کردند و در طی سال ها مساجد، کتابخانه ها، آشپزخانه ها، اسطبل ها، مدارس و سربازخانه های بسیاری به کاخ اضافه گردید تا اینکه این کاخ تبدیل به مینیاتوری از شهر استانبول شد.

4 - بازار بزرگ و بازار ادویه جات

بازار بزرگ استانبول بیش از چهار هزار غرفه در 66 خیابان مارپیچ به اضافه رستوران ها، مساجد و یک حمام ترکی به عنوان بزرگترین بازار سرپوشیده جهان شناخته می شود. گذراندن یک بعد از ظهر در بازار بزرگ استانبول شور و حال خاص خود را دارد، تماشای فرش های زیبا، محصولات سرامیکی، جواهرات، روسری ها و میل کردن راحت الحلقوم ترکی به همراه چای سیب تجربه ای تکرار نشدنی را برای شما پدید می آورد.بازار ادویه جات استانبول در سال 1664 به عنوان قسمتی از مجتمع جدید مسجد امینونو ساخته شد. اگر به دمنوش، ادویه، آجیل، میوه خشک شده، چای، روغن و عسل احتیاج پیدا کردید حتما به این بازار مراجعه کنید.



5 - کاخ دولما باغچه

کاخ دولما باغچه (Dolmabache) به قدری زیبا و عظیم است که در زمان بازدید از آن گویی به کشور دیگری سفر کرده اید! این کاخ دارای سبک معماری باروک و نئوکلاسیک است و به قدری زیبا ساخته شده است که قابل قیاس با کاخ ورسای اروپا می باشد. این کاخ به دستور سلطان عبدالمجید یکم در سال 1843-56 بعد از اینکه از کاخ توپکاپی نقل مکان کردند ساخته شد و هزینه ساخت این کاخ برابر است با یک بیلیون پوند در زمان حال! در سال 1924 آتاترک، بنیانگذار و اولین رئیس جمهور جمهوری ترکیه کاخ دولما باغچه را تبدیل به محل اقامت دولتمردان کرد. در اتاق همایش ها این کاخ لوستر باشکو کریستالی با وزن 4.5 تن می باشد قرار دارد که این لوستر هدیه ای بوده است از طرف ملکه ویکتوریا. تمام ساعت های کاخ دولما باغچه بر روی ساعت 9:05 صبح، برای یادبود مرگ مصطفی کمال آتاتورک تنظیم شده اند.

6 – موزه معصومیت

در سال 2008 اورهان پاموک نویسنده ترک زبان که برنده نوبل ادبیات شده است یک رمان فوق العاده منتشر کرد به نام "موزه معصومیت" و این رمان داستانی درمورد عشقی است که بین کمال (Kemal) ثروتمند و قوم و خویش دور خود فصو (Füsun) اتفاق می افتد. پاموک در چندین سال اشیایی را جمع آوری کرده بود و در سال 2012 یک موزه نسبتا بزرگ که دارای چهار طبقه است که تمرکز این موزه بر روی خاطرات، دلتنگی و عشق گمشده می باشد.

7 – قایق سواری در بوسفروس

تنگه بوسفروس یکی از شلوغ ترین راه های آبی در جهان است و بهترین محل برای تماشای مناره ها، برج ها و آسمان خراش ها بر روی آب است. سوار یک کشتی محلی در امینونو (Eminönü) شوید و یک کشتی سواری بیست دقیقه ای هیجان انگیز را تجربه کنید.

8- برج دوشیزه و جزیره شاهزاده

کیز کولسی (Kiz Kulesi) و یا برج دوشیزه (Maiden’s Tower) 200 متر با اوسکودار (Üsküdar) در قسمت آسیایی بوسفروس قرار دارد که این مسیر با کشتی در زمان کوتاهی میسر است. این برج در جزیره کوچکی قرار گرفته است که اولین بار در سال 410 قبل از میلاد مسیح زمانی که فرمانده آکیبیادس یونانی (Alcibiades) برجی برای کنترل عبور و مرور کشتی ها ساخته بود. بر اساس افسانه ها؛ یک امپراطوری دختری داشته است که بی نهایت عاشق او بوده است اما پیشگویی در باره دختر او اینگونه پیشگویی می کند که وی در تولد هجده سالگیش توسط ماری خواهد مرد. امپراطور دخترش را در جایی دور از هرگونه ماری در یک برج داخل یک جزیره می برد. در روز تولد هجده سالگی دختر، امپراطور برای جشن گرفتن دور شدن طلسم یک سبد میوه برای خترش تهیه کرد اما مار داخل سبد بود و دخترک را نیش زد و او در دستان پدرش مرد. جزیره دلربا شاهزاده زنجیره ای از 9 جزیره کوچکتر در دریای مرمره است.هیچ وسیله دارای موتور مانند خودرو و موتور سیکلت اجازه ورود به این جزیره را ندارند و این آرامش به همراه جنگل های کاج، ساحل های خلوت و خانه های تابستانه چوبی عثمانی ها نوید یک سفر سراسر آرام را می دهند.

برای دریاف اطلاعات بیشتر در مورد توراستانبول به وبسایت www.alefbatour.com مراجعه فرمایید.

آتلیه کودک کفشدوزک

بهترین ایده­های عکس ماهگرد نوزاد در خانه

شاید بهترین زمان برای اینکه از نوزاد و کودک خود در یک آتلیه تخصصی نوزاد یا آتلیه کودک عکس بگیرید، ماهی یک بار باشد و در واقع عکس ماهگرد از او بگیرید و همه آنها را در یک آلبوم کنار هم بگذارید و در فراغت و یا وقتی فرزند دلبندتان بزرگ شد به تماشای آن بنشینید و از تجدید خاطراتش لذت ببرید.

برای گرفتن عکس‌های جذاب ماهگرد از نوزاد خود چه کنیم؟

در ابتدا باید بگوییم عکاسی نوزاد نیاز به رعایت نکات بسیار مهمی دارد که قبلا در مقاله در عکاسی از نوزاد به چه نکاتی باید توجه کرد؟ به صورت کامل به آن اشاره کردیم، رعایت این نکات از ایده های عکاسی خیلی مهم تر است. بیشتر مواقع عکسی که ما می‌بینیم پروسه‌ طولانی را طی کرده تا به این شکلی که ما آن را می‌بینیم درآمده است و عکس اولیه با عکسی که به دست ما رسیده بسیار متفاوت است. به همین دلیل، از مزایای عکاسی در آتلیه نوزاد یا آتلیه کودک همین است که آنها می‌توانند با ادیت و ویرایش عکس‌ها، عکسی تر و تمیز خوب به ما تحویل دهند، کاری که شاید خودمان به سادگی نتوانیم انجام دهیم.

ژست‌های رایج در عکاسی نوزاد:

  • لقمه‌ای
  • قورباغه‌ای
  • دمر با دست و پای جمع شده
  • درازکش به پهلو
  • چانه روی مچ دست
  • خوابیده به پشت و دایره‌ای
  • چمباتمه به پشت
  • دست روی دست زیر چانه

شما می‌توانید ماهی یک بار به آتلیه مراجعه کنید و از نوزادان خود عکس بگیرید. آتلیه نوزاد و کودک کفشدوزک برای گرفتن عکس‌های ماهگرد نوزاد در مقاله ایده عکس ماهگرد نوزاد کاملا در این رابطه توضیح داده و همراه با عکاسانی علاقمند به عکاسی از کودکان در خدمت والدین گرامی است.

Enjoy your trip to Yazd

YAZD

Yazd is 427 miles south of Tehran (Tehran Hotels are known as best Iran Hotel. Therefor if you like to travel to the capital city of Iran, stay in best hotels Iran (hotels Tehran) and enjoy visiting this amazing historically city) and midway located between Isfahan and Kerman. Yazd is well connected to the rest of the country by Planes, trains and buses.

Language

People of Yazd province in Persian of spoken with some dialectal feature.

Religion

Before the arrival of Muslims in Iran, the people of Yazd were like Zoroastrians as well as of other parts of Iran with the extinction of the Sassanian rule in the first half of the Century. Most people in parts of Iran including Yazd Province, converted To Islamic religion, but some of them continued to pay royalties and remained Zoroastrians.

Climate of

Climate of Yazd province is two main causes of dryness. First, it is located on the Worlds dry belt, and is the far from the Omani and Persian Gulf and internal lakes and wetland winds.

Souvenirs and handicrafts

In addition to textiles and peculiarities of produce, special types of sweets are also provided Witch have many fans in all over the world and even around the world the main sweets in Yazd include Baklava, Pochtok , Lushnarigil , Promenx , Brass Bread, Haj Almond, Haj Pistachio and Haj Gharwo . Zolbia, Elephant Corners and a Variety of delicious, Deliciously cooked and Delicious sugary delicacies.

Top 10 Attraction Yazd

Amir Chakhmaq Complex, Jameh Masque Of Yazd, Dowlat Abad Garden, Lariha House, Khan Bazaar, Alexander Prison, Zoroastrian Prison, Mountain Park Yazd, Yazd Water Museum, Shish badgiri ab anbar, Markar Clock Tower, Saadat Factory, ( tehran hotel Zanbil mill, Qasr-e- Ayeneh.

Please Visit Our Site

http://www.ferdowsihotel.com


123